Traditioner

Fastelavn
Der laves tønder sammen med børnene, de males og der klistres forskellige ting på. Børn og voksne klædes ud, og de slår katten af tønden, som er fyldt med popcorn. Om eftermiddagen serveres boller med glasur.

Påske
Børnenes aktiviteter relaterer til traditionen ex. klipper, klister og sår karse. Køkkenet laver påskefrokost til alle i huset.

Bedsteforældre/blomsterdag
Alle børn har en blomst med til legepladsen, disse plantes sammen med deres bedsteforældre. Vi serverer boller, te og kaffe kl. 14-16.

Pædagogisk kontinuitet
Her arbejder vi med skattekister, kufferter, skolebesøg, teater/afslutning for forældrene og besøg af skolen.

Sankt Hans
Alle børn fra hele huset samles ved scenen, og der synges sange fra Sankt Hans hæftet. Alle børn og voksne får jordbær til at spise under aktiviteten, og det hele afsluttes med at de 3 ældste grupper af børn spiser pølser, brød og grønt ude og de yngste inde.

Jul
Igennem hele december arbejdes der med traditionen jul. Det betyder, at der klippes og klistres, og stuerne pyntes med den fælles julepynt. Samling kan hver dag indholde dialog om nissens besøg derhjemme, der synges julesange. Vi har den 1. december fælles juletur, hver stue går rundt i nærmiljøet for at lede efter Mælkevejens nisse. Turen ender med at alle mødes ved lågen, hvor Line kommer ud og spørger, om nissen er fundet. Er den ikke det, så får børnene lov til at lede på legepladsen, hvorefter alle mødes til en fælles samling, hvor der synges julesange og spises pebernødder. Borgmesteren opfodrer til, at man laver tegninger, som indsendes og derved deltager huset i konkurrencen om at vinde med den bedste tegning. Køkkenet laver i denne måned risengrød og julefrokost for børnene.

Mælkevejens fødselsdag/julearrangement for forældre
Afholdes den 13. december på legepladsen, hvor de kommende skolebørn går lucia, efterfølgende synges der fælles julesange med forældrene og der serveres gløgg, kakao og æbleskiver.